۸ آذر ۱۳۸۹، ۱۰:۲۶

دو کتاب از مجموعه "قند پارسی" منتشر شد

دو کتاب از مجموعه "قند پارسی" منتشر شد

کتابهای " چهار کمان و یک تیر" و " باغ زندگانی" از مجموعه قند پارسی منتشر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه جهان کتاب به تازگی کار بر روی مجموعه ادبی تازه ای به نام "قندپارسی" را آغاز کرده است که شامل گزیده ای از متون نثر ادبی زبان فارسی است. کتابهای این مجموعه دارای لغات قدیمی و دشوار هستند، بنابراین با اعراب گذاری حروف منتشر می‌شوند.

هر جلد از این مجموعه توسط یک محقق و پژوهشگر ادبی گردآوری می‌شود و در ابتدای کتاب مقدمه ای به قلم آن محقق نوشته خواهد شد. انتشار کتابهای این مجموعه به تازگی آغاز شده و دو جلد با عنوان "چهار کمان و یک تیر" و " باغ زندگانی" روانه بازار شده اند. به گفته مسئولان این پروژه ادبی، احتمالا تعداد عناوین مجموعه قند پارسی به  30 عنوان خواهد رسید.

"چهار کمان و یک تیر" گزیده  بهارستان جامی و "باغ زندگانی" گزیده ای از گلستان سعدی است. گرداوری و تدوین این دو کتاب بر عهده طلیعه خادمیان بوده است. کتاب "سرزمین عیاران"  گزیده ای از تاریخ سیستان، نیز توسط محمدحسین مجدم تدوین شده است که در حال حاضر مراحل چاپ را طی می‌کند و طی ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

طبق گفته مسئولان موسسه جهان کتاب، در این پروژه سعی بر این است که در کنار آثار شناخته شده تاریخ ادبیات ایران، دیگر کتابهای منثوری که کمتر شناخته شده هستند به مخاطب امروزی معرفی شود.

کد خبر 1200411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha